ОСББ

Докладно про особливості та нюанси при створенні ОСББ

Перший етап — знання

  • Потрібно знати вимоги Закону України «Про об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку»щодо створення об`єднання;
  • Розуміти, які правила діють всередині ОСББ, які фунції виконує правління, які – контрольно-ревізійна комісія;
  • Який порядок прийняття рішень, як впливати на правління та голову правління ОСББ;
  • Ви повинні бути готові відповісти на будь-які питання сусідів, головне, –  чітко розуміти мету створення ОСББ, знати яку користь це принесе всім співвласникам будинку.
  • Важливо запевнити сусідів: попри всі проблеми, ОСББ – це найкращий спосіб захистити своє майно і підвищити рівень комфорту у будинку.

Другий етап – підготовчий: створення ініціативної групи

Відповідно до вимог закону «Про ОСББ» необхідно сповістити усіх співвласників будинку про проведення установчих зборів щодо створення ОСББ не пізніше ніж за 14 днів до дати зборів

Для цього Вам потрібно:

а) Створити ініціативну групу не менше як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень Вашого будинку.

– Протокол зі створення ініціативної групи для реєстрації ОСББ 

Протокол створення ініціативної групи

б) Повідомити усіх сусідів про проведення установчих зборів зі створення об‘єднання співвласників багатоквартирного будинку.

– Зразок повідомлення 

Повідомдення про проведення установчих зборів ОСББ

в) Вести реєстр співвласників, у якому залишать підписи поінформовані про захід співвласники будинку. З ким не вийшло зв`язатися,  необхідно сповіщати поштою рекомендованим листом і шляхом оголошення.

 – Зразок оголошення 

Повідомдення про розміщення оголошень

г) Отримати інформацію про усіх співвласників будинку, загальну площу квартири нежитлових приміщень співвласників будинку (власник квартири/ нежитлового приміщення)

Третій етап – проведення установчих зборів

Установчі збори – офіційний захід, на якому співвласники голосують за чи проти створення ОСББ.

Для ведення зборів Вам необхідно обрати голову  та секретаря зборів

Підготовити необхідний пакет документів:

-Протокол установчих зборів зі створення ОСББ( у двох примірниках)

Протокол установчих зборів

-Лист письмового опитування співвласників (у двох примірниках)

Додаток до протоколу зборів

-Статут ОСББ (у двох примірниках)

СТАТУТ ОСББ

Четвертий етап – державна реєстрація ОСББ

Державна реєстрація ОСББ здійснюється згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» Державна реєстрація ОСББ проводиться у реєстраційному відділі Радехівської міської ради за адресою м.Радехів вул.І.Франка 2 та у Центрах надання адміністративних послуг. 

Автоматично про зареєстровану юридичну особу інформація потрапляє у головне управління статистики Львівської області та Державну фіскальну службу у Львівської області.

Наступними кроками є виготовлення печатки (кутового штампу), внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій Державною фіскальною службою, відкриття рахунку в банку.

П’ятий етап – повідомлення Радехівської міської ради про створення ОСББ

  • Надати копію Статуту ОСББ у відділ супроводу ОСББ.
  • Представити Виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію ОСББ.
  • Надати інформацію про будинок щодо технічних характеристик та юридичного статусу прибудинкової території.
  • Інформація необхідна нам для подальшого залучення ОСББ в міжнародних проектах, участі у державних та місцевих програмах, ознайомлення із нормативними та законодавчими актами.
  • Також зареєстровані ОСББ можуть отримати консультацію  з питань ведення господарської діяльності: примірний кошторис ОСББ, ознайомитися із затвердженими для населення тарифами та цінами на послуги підрядних організацій, пов`язаних з обслуговуванням житлового фонду (вивезення побутових відходів, послуги аварійних служб, послуги з чистки димовентканалів, повірка лічильників і т. п.).
  • При подальшій діяльності ОСББ Вам необхідно ознайомитися з рекомендованим переліком нормативних актів щодо діяльності ОСББ. Рекомендований перелік нормативних актів щодо створення ОСББ
ЗВЯЗОК